www.sups.gr
Advertisement
  • ABOUT SUP
    • ΓΕΝΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΗ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
  • ΝΕΑ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • CONTACT US
No Result
View All Result
www.sups.gr
  • ABOUT SUP
    • ΓΕΝΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΗ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
  • ΝΕΑ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • CONTACT US
No Result
View All Result
www.sups.gr
No Result
View All Result
Athens Watersports ClubAthens Watersports ClubAthens Watersports Club
Home ABOUT SUP ΤΕΧΝΙΚΗ

Ανάλυση της τεχνικής Drafting – ή αλλιώς “κολλητήρι” στα Ελληνικά

18/01/2018
in ΤΕΧΝΙΚΗ
1 min read

Το drafting ή αλλιώς «κολλητήρι» στα Ελληνικά, είναι μια από ικανότητες που πρέπει να έχει ένας αθλητής στους αγώνες SUP σήμερα. Ανάλυση της τεχνικής Drafting:

Το «κολλητήρι» είναι πιο αποτελεσματικό σε συνθήκες ήρεμου νερού (flat-water) ή με ελαφρύ κυματισμό (choppy). Ο προπορευόμενος αναβάτης «ανοίγει δρόμο» δημιουργώντας μια “διαδρομή” στο νερό, που μπορεί να ακολουθήσει ο επόμενος. Σε συνθήκες μεγάλου κυματισμού, όπως συνθήκες downwind, είναι καλύτερα ο καθένας να ακολουθεί τη δική του διαδρομή.

Ανάλυση της τεχνικής Drafting

Σε ένα «τρενάκι» από SUPers που κωπηλατούν ο ένας πίσω από τον άλλον, ο πρώτος είναι αυτός που κάνει την περισσότερη δουλειά. Ο δεύτερος εξοικονομεί περίπου 15-25% ενέργεια. Ενώ ο τρίτος εξοικονομεί ακόμη περισσότερη ενέργεια από τον δεύτερο, περίπου 20-30% από τον πρώτο. Από εκεί και πίσω όλοι οι υπόλοιποι εξοικονομούν το ίδιο ποσοστό ενέργειας. Τα ποσοστά αυτά μπορεί να διαφοροποιηθούν ελαφρώς, ανάλογα με τον τύπο και το μέγεθος του σκάφους.

Υπάρχουν δύο τρόποι να κάνει κάποιος κολλητήρι:

1. Ακριβώς πίσω από τον προπορευόμενο σκάφος, στην προέκταση του διαμήκη άξονά του.

2. Πίσω δεξιά ή πίσω αριστερά του προπορευόμενου σκάφους. Παίρνοντας κατά κάποιο τρόπο το πλαϊνό κύμα που δημιουργεί το προπορευόμενο σκάφος.

Στην ερώτηση «ποιος τρόπος είναι ο καλύτερος» η απάντηση δεν είναι εύκολη. Στην πρώτη περίπτωση, η ελκτική δύναμη που ασκείται στο σκάφος σου, όταν κινείσαι ακριβώς πίσω από το προπορευόμενο σκάφος, είναι μεγαλύτερη. Η προσπέραση, όμως, είναι δυσκολότερη και απαιτεί ιδιαίτερες δεξιότητες. Αντίθετα, στη δεύτερη περίπτωση, χρειάζεται μεγαλύτερη επιδεξιότητα. Είναι πιο δύσκολο να μπορείς να κινείσαι στο πλαϊνό κύμα, που δημιουργεί το προπορευόμενο σκάφος. Η προσπέραση, όμως, είναι πολύ πιο εύκολη, όταν το αποφασίσεις.

Η σωστή επιλογή του, που πρέπει να τοποθετηθείς για να κάνεις κολλητήρι, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, γι’ αυτό πρέπει να γνωρίζεις καλά και τις δύο τεχνικές.

Ανάλυση της τεχνικής Drafting

Πρέπει να εξασκηθείς στα εξής:

1. Μάθε που πρέπει να βρίσκεσαι, σε σχέση με το προπορευόμενο σκάφος. Η θέση είναι πολύ σημαντική, όποιον και από τους δύο παραπάνω τρόπους επιλέξεις να κάνεις κολλητήρι. Δεν πρέπει να βρίσκεσαι πολύ μακριά από το προπορευόμενο σκάφος, διότι δεν εκμεταλλεύεσαι στο 100% την ελκτική δύναμή του, αλλά ούτε και τόσο κοντά ώστε να υπάρχει κίνδυνος να τον ακουμπήσεις.

2. Μάθε πως να μπαίνεις και να βγαίνεις από το πλαϊνό κύμα του προπορευόμενου σκάφους. Η στιγμή που μπαίνεις ή βγαίνεις από τα απόνερα, μπορεί να είναι μοιραία και να σε οδηγήσει μέχρι και σε πτώση.

3. Μάθε πώς να παραμένεις σταθερά στη θέση trail και στη θέση side.

Όπως προαναφέρθηκε, το προπορευόμενο σκάφος κάνει όλη τη δουλειά.

Ανάλυση της τεχνικής Drafting

Το σκάφος σχίζει το νερό κινούμενο προς τα εμπρός, το νερό αναγκαστικά οδηγείται στα πλάγια του σκάφους, επιταχύνεται και για να κλείσει το κενό που δημιουργείται στο πίσω μέρους του σκάφους κατά την πλεύση του, αναγκαστικά στροβιλίζεται πίσω από αυτό. Σε αυτή τη περιοχή πρέπει να εισχωρήσει η μύτη του επερχόμενου σκάφους για να εκμεταλλευτεί το τράβηγμα των στροβιλισμών.

Ο κυματισμός που αφήνει πίσω του το σκάφος έχει την εξής μορφή:

Δύο μεγάλα κύματα δημιουργούνται δεξιά και αριστερά του σκάφους, ξεκινώντας από την πλώρη και κινούμενα προς τα πίσω σε μορφή ανάποδου «V”

Αν παρατηρήσει κανείς, τα ίχνη που αφήνει το σκάφος πίσω του, θα δει ότι δημιουργούνται περισσότερες από μια «διαδρομές». Μία διαδρομή δημιουργείται ακριβώς πίσω από το σκάφος, ανάμεσα στο αφρισμένο νερό. Δύο διαδρομές δημιουργούνται εκατέρωθεν της κεντρικής.

Οι κορυφές των κυμάτων που δημιουργούνται πίσω από κάθε σκάφος, είναι η «επικίνδυνη περιοχή»

Ανάλυση της τεχνικής Drafting

.

Σε όποια από τις δύο διαδρομές αποφασίσεις να κινηθείς για να κάνεις κολλητήρι, αυτό που πρέπει να μάθεις καλά, είναι να περνάς σωστά το πλαϊνό. Είτε αποφασίσεις να κινηθείς ακριβώς πίσω ή στο πλάι του προπορευόμενου σκάφους, κάποια στιγμή θα χρειαστεί να διασχίσεις το πλαϊνό κύμα ή το μικρότερο ενδιάμεσο. Τη στιγμή που η μύτη του σκάφους σου βρεθεί στην κορυφή του κύματος θα νιώσεις μια ξαφνική αστάθεια, που μπορεί να σε οδηγήσει ακόμη και σε πτώση. Το μέγεθος των κυμάτων που δημιουργούνται εξαρτάται από το πόσο δυνατός είναι ο προπορευόμενος αναβάτης, τι ρυθμό έχει και τι μέση ωριαία ταχύτητα μπορεί να βγάλει. Αν ο προπορευόμενος αναβάτης κάνει μεγάλες και δυνατές κουπιές ή δεν έχει σταθερό ρυθμό ή δεν ακολουθεί ευθεία πορεία, τότε μπορεί να σου κάνει τη ζωή δύσκολη και να πρέπει να φύγεις από πίσω του.

Αν έχεις εξασκηθεί αρκετά στα παραπάνω και είσαι πλέον σε θέση να μπαίνεις και να βγαίνεις εύκολα στη “draft position” τότε αυτό που πρέπει να βελτιστοποιήσεις, είναι η απόσταση από το προπορευόμενο σκάφος. Να θυμάσαι ότι, όσο πιο κοντά κινείσαι στο προπορευόμενο σκάφος τόσο μεγαλύτερη είναι η δύναμη έλξης, που αυτό σου ασκεί. Η ιδανική απόσταση είναι περίπου 40-50cm, ανάλογα βέβαια με την δεξιοτεχνία σου, την ταχύτητα πλεύσης και τις συνθήκες νερού.

Ανάλυση της τεχνικής Drafting

.

Το drafting στα πλάγια του προπορευόμενου σκάφους είναι αρκετά πιο δύσκολο. Δεν είναι εύκολο να διατηρήσεις τη θέση σου δίπλα στο προπορευόμενο σκάφος. Το «μεγάλο κύμα» δημιουργεί στροβιλισμούς, και σου στρίβει συνεχώς τη μύτη.  Η τεχνική για να παραμένεις στη θέση σου είναι να πατάς στην αντίθετη πλευρά του σκάφους και ταυτόχρονα να κατευθύνεις ελαφρώς τη μύτη του σκάφους σου προς τον άλλον αναβάτη. Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρνεις να κινείσαι παράλληλα με τον προπορευόμενο αναβάτη σε ευθεία γραμμή.

Η σωστή θέση για αυτού το είδος το «κολλητήρι» είναι να βρίσκεσαι σχεδόν δίπλα στον προπορευόμενο αναβάτη.

Εξασκήσου στην τεχνική του drafting με φίλους σε ζευγάρια, αλλάζοντας θέση ο ένας πίσω από τον άλλον. Μην δοκιμάσεις να κάνεις κολλητήρι για πρώτη φορά σε έναν αγώνα

Διάβασε εδώ περισσότερα για το drafting


Contact us or follow us on facebook | Instagram | Youtube

Tags: athens watersportsdraftinghow to supracestand up paddlestand up paddle surfingsupsup coachingsup draftingsup in greecesup racetechnique supκολλητήρι supμαθήματα supτεχνικη supτεχνική αγώνων sup
ShareShareTweet
Previous Post

Paris SUP Crossing 2017 με δύο Ελληνικές Συμμετοχές

Next Post

Drafting ή αλλιώς κολλητήρι - Μια τεχνική που πρέπει να γνωρίζεις καλά

Related Posts

Sometime performs comes with a price
ΤΕΧΝΙΚΗ

Οι επιδόσεις έχουν το τίμημά τους

Sometime performs comes with a price Παρατηρούμε ότι τα Race SUP σκάφη γίνονται συνεχώς όλο...

by admin
12/04/2021
Οι μυς στο SUP
ΤΕΧΝΙΚΗ

Οι ΜΥΣ στο SUP

Το Stand Up Paddle είναι ένα άθλημα που αρχικά φαίνεται εύκολο. Ένα ή δύο μαθήματα...

by sups
23/11/2020
SUP μέσα στο σπίτι
ΤΕΧΝΙΚΗ

SUP μέσα στο σπίτι | Χρειάζεστε μόνο ένα Indoboard και ένα TRX

SUP μέσα στο σπίτι ? Δύσκολοι καιροί για SUPers. Δεύτερη καραντίνα και εκτός των πολλών...

by admin
19/11/2020
SUP Drafting
ΤΕΧΝΙΚΗ

Drafting ή αλλιώς κολλητήρι – Μια τεχνική που πρέπει να γνωρίζεις καλά

Ο όρος Drafting ή αλλιώς «κολλητήρι», ακούγεται όλο και περισσότερο στον χώρο του SUP. Τι...

by admin
31/01/2018
Pivot turn
ΤΕΧΝΙΚΗ

Pivot turn – Γρήγορη στροφή 180 μοιρών

Η Pivot turn είναι ο πιο γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος για να αλλάξει κάποιος κατεύθυνση...

by admin
27/11/2017
how to paddle straight
ΤΕΧΝΙΚΗ

Πως να κρατάς το σκάφος σου σε ευθεία πορεία

Αντιμετωπίζεις πρόβλημα στο να κρατάς σταθερή πορεία στο σκάφος σου καθώς κωπηλατείς? Ακολουθείς πορεία ζικ-ζακ...

by admin
18/04/2017
Load More
Next Post
SUP Drafting

Drafting ή αλλιώς κολλητήρι - Μια τεχνική που πρέπει να γνωρίζεις καλά

Forward shopForward shopForward shop
Naish GreeceNaish GreeceNaish Greece
athens watersports clubathens watersports clubathens watersports club
quiksilver greecequiksilver greecequiksilver greece
  • Trending
  • Comments
  • Latest
sup surfing

SUP Surf στη Βουλιαγμένη

06/02/2015
Οι μυς στο SUP

Οι ΜΥΣ στο SUP

23/11/2020
winter wetsuits χειμερινές ισοθερμικές στολές

Χειμερινές ισοθερμικές στολές

19/12/2010
Φουσκωτό ή σκληρό SUP?

Φουσκωτό ή σκληρό SUP?

11/09/2020
AGIOS NIKOLAOS ON SUP –  ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ICF 2023 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ SUP

AGIOS NIKOLAOS ON SUP – ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ICF 2023 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ SUP

0
1st Hellenic SUP Challenge

1ος Πανελλήνιος Αγώνας SUP | 23-24 Οκτωβρίου 2010 στη Λούτσα

0
1st Hellenic SUP Challenge

Η γιορτή του SUP 23-24 Οκτωβρίου 2010 – Ανοιχτή πρόσκληση

0
Χορηγοί του “1st Hellenic SUP Challenge”

Χορηγοί του “1st Hellenic SUP Challenge”

0
AGIOS NIKOLAOS ON SUP –  ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ICF 2023 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ SUP

AGIOS NIKOLAOS ON SUP – ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ICF 2023 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ SUP

25/05/2023
Agios Nikolaos Sea Experience

03/08/2021
Ο Casper Steinfath είναι ο πρώτος άνθρωπος που περνάει από τη Δανία στη Σουηδία με SUP hydrofoil

Ο Casper Steinfath είναι ο πρώτος άνθρωπος που περνάει από τη Δανία στη Σουηδία με SUP hydrofoil

27/05/2021
Sometime performs comes with a price

Οι επιδόσεις έχουν το τίμημά τους

12/04/2021
ProlimitProlimitProlimit
www.sups.gr

Stand Up Paddle Surfing - Greece
Η πρώτη Ελληνική SUP κοινότητα - Από το 2007
Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε για το SUP, νέα, τεχνική, αγώνες, αγγελίες κλπ.
Μείνετε συντονισμένοι !!!

Categories

  • EVENT RECAPS (55)
  • EVENTS (87)
  • ΓΕΝΙΚΑ (8)
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (4)
  • ΝΕΑ (123)
  • ΤΕΧΝΙΚΗ (19)

Recent News

AGIOS NIKOLAOS ON SUP –  ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ICF 2023 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ SUP

AGIOS NIKOLAOS ON SUP – ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ICF 2023 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ SUP

25/05/2023
Agios Nikolaos Sea Experience

03/08/2021

© 2019 Stand Up Paddle Greece

No Result
View All Result
  • ABOUT SUP
    • ΓΕΝΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΙΚΗ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
  • ΝΕΑ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • CONTACT US

© 2019 Stand Up Paddle Greece