Sometime performs comes with a price
Παρατηρούμε ότι τα Race SUP σκάφη γίνονται συνεχώς όλο και στενότερα, φτάνοντας σε πλάτη όπως 20″. Σκοπός φυσικά των κατασκευαστών είναι η ταχύτητα.
Είναι όμως αυτό εφικτό άνευ όρων?
ΟΧΙ. Για να πετύχεις καλύτερες επιδόσεις, πρέπει να θυσιάσεις κάτι. Όταν το πλάτος του σκάφους μικραίνει, η ευστάθειά του μειώνεται.
Για να διατηρηθεί η ευστάθεια σε καλό επίπεδο, οι γάστρες βαθαίνουν και οι επιφάνειές τους γίνονται κοίλες, όπως αυτές των καγιάκ με σκοπό να χαμηλώσει το κέντρο βάρους.
Το πρόβλημα …
Οι λάτρεις της ταχύτητας όμως αντιμετωπίζουν ένα άλλο πρόβλημα. Κατά τη pivot στροφή, όπου η μύτη του σκάφους σηκώνεται και η ουρά βυθίζεται, νερό εισέρχεται μέσα στην κοιλότητα της επιφάνειας του σκάφους τους κατά την έξοδο από τη στροφή. Το νερό παραμένει στο σκάφος μετατρέποντας έτσι το πλεονέκτημα σε μειονέκτημα, αφού προσθέτει επιπλέον βάρος.
Πως να το αποφύγετε…
Πάμε όμως να δούμε λοιπόν τον τρόπο που πρέπει να στρίβουν οι αναβάτες τέτοιων σκαφών, όπως μας προτείνουν οι σχεδιαστές των NSP Carolina SUP, ώστε να αποφεύγουν να το γεμίζουν με νερό.
Οι στροφές πρέπει να γίνονται χωρίς μεγάλη βύθιση της ουράς του σκάφους. Η μύτη του σκάφους πρέπει να παραμένει σχετικά χαμηλά και οι κουπιές να είναι γρήγορες και κοφτές. Ο NSP Team Rider Titouan Puyo δείχνει πως ακριβώς πρέπει να γίνονται οι στροφές στα συγκεκριμένα σκάφη, ώστε να μη γεμίζει με νερό το deck.
Sometime performs comes with a price
You can Contact Us on Social Media